Tuổi tác và PhD

Discussion in 'Định hướng du học' started by abc, Apr 8, 2007.

  1. seeker

    seeker Senior Member

    Em là thế hệ sau đây. Còn đang học đại học chưa biết đi được hay ko. Nhưng em thấy so sánh thế e khập khiễng. Một ông PhD và công nhân quét rác ai đóng góp nhiêu hơn. Ông PhD có nghiên cứu tốt trong cái phòng toàn rác tốt không? Không có người trong nước thì sao về được mà đóng góp. Trường ở VN kém Mỹ nhiều lắm nhưng ko có thì nhiều người học thế nào. Quan điểm của em là mọi sự đóng góp đều có giá trị. Và sự đóng góp đó thực hiện bằng nhiều cách, đôi lúc có tâm cũng là tốt rồi.
    Dù sao VN có quá nhiều cái rất chán, nhưng không chán ghét VN. Đầu tiên cố gắng lo cho bản thân để gia đình, xã hội khỏi phải lo cho mình cái đã nào. :D
     
    trancamdao likes this.
  2. LAconfidential

    LAconfidential Senior Member

    Em thật nhiều thằng Tàu, Hàn xẻng, nước nó giàu, nó còn thích ở lại Mỹ nữa là, Việt Nam mình đã là cái thá gì :D
     
  3. .

    . Láska je všude kolem

    Hơ hơ vấn đề có phải là chuyện sống ở đâu và làm gì đâu. Vấn đề là LAConfidential cả usa hỏi những câu ngớ ngẩn quá.

    Một bên (Tartan ở nước ngoài lâu năm rồi) nghĩ đơn giản nó nói về môi trường sống và sinh hoạt, bên kia (nguyenvq và usyd12a - có lẽ sắp đi) lại cho nó là thể hiện của một sự ích kỉ và hưởng thụ, chỉ biết đến mình mà không biết nhớ đến nguồn cội gốc gác của mình.

    Hi vọng LAConfidential nói câu đó là một câu nói đùa. Còn nếu LA thực sự không hiểu thì nên vào Thăng Long, ở đó có một đội ngũ các nhà tư tưởng hết sức rảnh rỗi sẵn sàng bỏ thời gian ra giải thích cho LA bằng hiểu Tổ quốc là ai và ai là Tổ Quốc, tại sao ta phải biết ơn tổ quốc :cool:.

    Về vấn đề sống ở đâu thích hơn thì có lẽ mình không có ý kiến, mỗi người có một point of view riêng rồi. Sống ở đâu mà mình cảm thấy thoải mái nhất là được. Nhưng mà cũng có một chút cần phải suy nghĩ ở đây. Mọi người thử đọc một trích đoạn kí sự mà mình vô tình đọc được trên mạng của một sinh viên VN đang học ở Mỹ:
    Mỗi người chắc cũng có những suy nghĩ riêng về chuyện này nhỉ.

    Đấy vẫn chỉ là một mặt của vấn đề. Vấn đề thứ hai, liên quan đến câu nói mà có lẽ ai đi du học về cũng dường như sẽ cảm nhận thấy đúng: When a brain expands, it can never return to its original size anymore. Câu nói này đúng tuy nhiên ở một vài hoàn cảnh cụ thể, một số người lợi dụng cái câu nói này để nhìn cuộc sống con người ở nhà theo chiều hướng tiêu cực đi. Lấy một ví dụ funny một chút, một vài gái du học về nhìn giai ở nhà với con mắt khá coi thường. Coi thường vì không được đi nhiều và hiểu biết nhiều như gái, có cái nhìn vấn đề khác hơn so với gái, suy nghĩ non, nhiều khi còn bị đổ cho là coi thường gái, bị gắn cái mác gia trưởng độc đoán ... blah blah blah .. Trong mắt gái du học chỉ có giai cũng đi du học mới thực sự chín chắn và trưởng thành, mới là nơi nương tựa đáng tin cậy của mình còn giai ở nhà thì vứt đi :eek:. Công nhận giai ở nhà cũng có người như vậy nhưng không phải tất cả đều như vậy, bao giờ chả có người thế này có người thế kia. Tôi cũng có quen một vài gái như vậy, do hoàn cảnh và khả năng thích nghi quá kém nên cuối cùng gái đấy cũng quyết định quay lại Mỹ lấy một thằng tây, anh Việt kiều hay du học sinh nào đó cũng không rõ nữa và định cư luôn bên đấy.

    Như vậy, sống ở nước ngoài cũng không nên có cái nhìn tiêu cực về VN quá. Đừng nghĩ cuộc sống ở VN là khổ sở, và cũng đừng nên nghĩ những người ở nhà không bằng những người bên ấy. Cuộc sống ở đâu cũng có thế này thế khác. Đất nước đang ngày một phát triển và đi lên, đầy người sống ở VN nhưng còn sung sướng hơn cả người sống trên đất Mỹ. Tất cả vẫn là ở mình mà thôi :).
     
    tintin22 and haispdn like this.
  4. herovi3t

    herovi3t Thèm thuồng

    Hay! Ban noi cung dung va hay qua nhi! Con cai anh sinh vien hay la lam gi trong cai quote cua ban thi cung ngo ngan!
    Quote:
    .....
    -Chị ơi, cho tôi một xe taxi chạy về trường đại học Hawaii ở phố Manoa. Cho tôi tài xế Việt ấy nhé.

    -ok. Người đàn bà đầy chất địa phương hấp háy con mắt với tôi ra điều biết rõ tôi cần gì ở người xế. Là đứa đi nhiều, tôi luyện cho mình đủ dầy mặt để không bao giờ lộ ra những phản ứng của mình nữa.

    Xe nổ máy. Những câu chuyện tầm phào do tôi khơi mào bắt đầu làm cho không khí trên chiếc xe taxi loãng ra và dễ chịu hơn

    -Thế anh có hay về Việt nam không vậy?
    -Về làm gì hả em. Cuộc sống của anh bên này sung túc, nhà cao cửa rộng, đầy đủ. Về để mà chết đói à? Ở Việt Nam khổ lắm.
    -À, vậy anh thuê nhà có rộng rãi không? (Hầu hết người ở Hawaii là dân bắc kỳ nên tôi không sợ nói tiếng Việt)
    -Ừ nhà rộng lắm em ạ: Hai phòng ngủ, một phòng khách, toalet, phòng tắm và phòng ăn. Anh chị phải trả 1 tháng gần 1000 đô đấy. Tôi bấm bụng để không khỏi phì cười.
    -Vâng, thế cũng tốt anh nhỉ. Anh chị ở thoải mái vậy thu nhập chắc cũng khá lắm. Tôi vẫn mồi chài câu chuyện với kiểu thảo mai của dân bắc kì chính hiệu
    ...Câu chuyện như được bôi thêm dầu khi tôi biết anh và tôi cùng quê. Cái nhìn của người lái xe về Việt Nam về cuộc sống mà anh đang có làm tôi cảm thấy vừa buồn cười vừa đau xót cho cái sự dị hợm và thiếu hiểu biết của anh. Anh không những không biết ở VN đang thay đổi và đang có những gì anh còn không biết "sống sung túc" là như thế nào, rằng anh đang sống dưới mức "proverty level" trên đất Mỹ. Đắng!
    ......

    Vay cu chuyen cai anh chang taxi nay ve Vn chay taxi o Saigon hay Hanoi thi anh se co duoc cai nha...... Va ca cai tu hao gia tuong (so voi nguoi trong nuoc) cung mat luon. Neu nhu la ban, thi ban se ve Vn chay taxi hay la o Hawaii chay taxi??? Khong chung anh chang chay atxi nay con danh dum va goi ve gia dinh moi nam mot khoang tien kha kha nua chu! Day khong phai la dong gop a`?
     
  5. LAconfidential

    LAconfidential Senior Member

    Các bác cứ chê là những người ở Mỹ thì mức sống cũng chỉ là trung bình, hoặc là dưới poverty level, hay như lời bác gì trên Thăng Long viết bài "sống ở trên đới phải biết mình là ai", là "ăn đồng lương tư bản mấy chục ngàn bẩn 1 năm, xin lỗi không đủ cho em ăn sushi 3 tháng". Nhưng mà vấn đề là ở VN các bác kiếm được bao nhiêu?
    Thứ hai nữa là tiền không phải là yếu tố duy nhất quyết định mức sống. Các bác thích sống ở Mỹ, em chắc là vì lý do khác chứ không phải vì tiền.
     
  6. LAconfidential

    LAconfidential Senior Member

    Em thấy lối suy nghĩ như thế này là không chấp nhận được. Việt Nam đúng là đói khổ thật, sao không nhận đi, mà lại viện cái cớ người nói là lái xe taxi, sống dưới mức poverty ở Mỹ, để mà phản bác. Thế nếu người nói câu đó là một triệu phú ở Mỹ thì sao?
    Sao không nhìn nhận vấn đề một cách khách quan, mà lại đi phán xét / chỉ trích về điều kiện tài chính của người nói? Đấy phải chăng cũng là tính xấu của người VN?
    Em thật, bài viết chả có gì đặc sắc ngoài việc cho thấy cậu sinh viên thích cười nhạo những người nghèo khổ.
     
    Last edited: Apr 11, 2007
  7. seeker

    seeker Senior Member

    Tôi nghĩ chúng ta không chỉ nghèo về kinh tế, kinh tế là hệ quả của những cái khác, mà còn nhiều cái "nghèo" khó giàu lên lắm. Ví dụ hiện nay ý thức về môi trường của nhiều người ở VN kém lắm. Tôi muốn nói đến các loại môi trường từ tự nhiên, học đường, kinh tế... Tự nhiên thì phá bừa bãi vì cái lợi trước mắt, ý thức bảo vệ kém. Rác thì người ta cứ vất bừa ra đường vì biết đấy là ai. Học tập trên lớp thì coi thường, ra vẻ như ko cần học cũng làm được mà bản thân có chịu tự học đâu, nhìn sự ham học của sinh viên mà thấy buồn, không còn không khí thi đua, chia sẻ thông tin giữa mọi người. Ai học chuyên sẽ thấy tài liệu được chia sẻ thế nào, có cái gì thì chỉ muốn mình mình biết (so với cái mình biết + cái người khác biết thì ít hơn là chắc). Rồi tình trạng đồ ăn uống ở VN, người dân nước ta đang bị đầu đọc với thói thủ lợi của những kẻ kinh doanh vô lương tâm. Ở đấy thấy xuất hiện suy nghĩ đặt mình ra khỏi môi trường mình tồn tại của nhiều người. Ai sống trong môi trường cũng bị ảnh hưởng trực tiếp từ môi trường đó, làm cho môi trường đó tốt lên thì cũng được hưởng lợi. Đi ra ngoài cái môi trường bình thường của mình sẽ thấy nó được rõ hơn, dễ sửa khiếm khuyết của nó hơn. Đó là một trong các lý do tôi muốn du học, dù có đi du học thì không có nghĩa là tôi sẽ tách rời khỏi cái môi trường VN đó. Ở đó vẫn còn nhiều thứ liên quan đến tôi, gia đình, bạn bè hay cái văn hóa của nó. Nếu có cơ hội tôi muốn làm cho cái môi trường đó tốt lên, biết đâu khi môi trường làm việc tốt hơn, nó sẽ là lựa chọn của nhiều người khi học xong :) . Các bác đừng có quan niệm coi thường VN làm gì, các bác tự đi được và nhìn nhận nhiều được thế tức là cũng có nhiều người trong nước nhìn nhận được, bằng chứng là VN đang phát triển (em nghĩ vẫn còn chậm so với khả năng). Hợp tác để tạo ra môi trường tốt hơn, nếu có điều kiện thì góp chút công sức hợp tác với trong nước giúp trong nước phát triển. Tôi nói hợp tác tức là không bắt buộc, tùy mọi người (kêu gọi về giúp đất nước chứ ko bảo là cần phải về ). Các bác đi ra nước ngoài thì có thể biết nhiều hơn (bằng cái thu được hồi trong nước + kinh nghiệm sống ngoài nước), tôi kính trọng nhiều người đi du học vì tầm hiều biết và tầm nhìn của họ lắm (nhưng không phải tất cả). Gặp phải hòn đá thì nhấc nó ra cho thế hệ sau khỏi vấp ngã.
    Thanks.
     
    trancamdao and thanhlvt like this.
  8. segnilape

    segnilape Thèm thuồng

    Người VN rất nhiều tính xấu, bạn gì cảm thấy VN không có gì cho bạn thì bạn ấy có lý lẽ riêng của bạn ấy.

    Tớ không chắc là những người chỉ trích bạn usa về câu nói "VN không có gì cho bạn" lại là những người đem lại nhiều lợi ích cho đất nước hơn bạn usa. Các bạn chỉ trích chẳng qua là các bạn chỉ tự ái thôi, sự tự ái hơi trẻ con.

    Bạn nguyenvq em thật, bạn chỉ thích cãi nhau hay sao ấy nhỉ ?

    Thôi em quay sang xem bạn gì đang nhờ download giúp paper đây, gớm ai cũng chỉ thích ngồi tranh luận thôi.
     
  9. usyd12a

    usyd12a Thèm thuồng

    Bạn segnilape nói tui (và 1 số người nữa) tự ái trẻ con thì đúng là lạ thật. Tui ko nói tui có đóng góp cho VN nhiều hơn ai, tui cũng ko kêu gọi hô hào ai phải/nên về VN "xây dựng đất nước" vì hiện giờ bản thân tui chưa/ko làm được.

    Nhưng có 1 điều bạn cần nhận ra là: nếu ko có đóng góp gì, thì đừng nên đòi hỏi quyền lợi. Những ngừơi như bạn và usa (theo ý tui) là những người chỉ muốn có sẵn mà ăn, chẳng muốn làm gì cả. VN phải giàu, trả lương bạn trên trời etc. thì đó mới là "quê hương " của bạn phải ko? Còn nếu nó nghèo như bây giờ thì nó chẳng là "cái thá gì" hả? Vậy trong lúc bạn và usa còn tự hỏi "VN có gì" thì ai sẽ là người làm cho nó giàu lên đây?

    Tui chưa làm được gì, nhưng ít ra cũng ko đòi hỏi "VN có gì" đâu. Và tui còn biết tui sinh ra ở đâu.

    Nghe mà buồn ...
     
  10. usa

    usa Thèm thuồng

    Hi all
    Tôi xin lỗi bạn nào đó đã giận vì tôi nói "VN có gì cho bạn đâu".
     
  11. .

    . Láska je všude kolem

    Vấn đề đơn giản chỉ là bác lái xe taxi đi quá lâu rồi, lại không cập nhật những thông tin về đất nước đang ngày một thay đổi. Cuộc sống không còn như thời xưa tem phiếu như khi bác lái xe taxi ra đi. Chỉ trong 10 năm thôi cuộc sống đã thay đổi nhiều lắm, đến giờ thì đã hơn 20 năm rồi bác ạh.

    Vấn đề không phải là bao nhiêu mà cái số tiền đó có đủ cho mức sống và sinh hoạt trung bình hay không. Em có ông cậu chồng bà gì lái xe taxi, ngày làm việc 8 tiếng (chia 3 ca: 0-8h; 8-16h;16-24h). Tổng thu nhập tất cả một tháng được tầm 6 triệu VND. Số tiền này đủ cover tất cả các khoản cho một gia đình 2 vợ chồng, 3 đứa con. Còn bà gì thì thu nhập ít hơn, 3T/tháng và chủ yếu số tiền này họ để tiết kiệm. Còn ông lái taxi kia ở bên Mỹ ngày làm không thể 8 tiếng được, phải từ 10 đến 12 tiếng. Lương em không rõ bao nhiêu nhưng so với mức sống bên đó không thể dư dả được.

    Còn chuyện VN đói khổ thật xét trên toàn diện thì đúng thôi, phát triển sau Mỹ mấy trăm năm, chiến tranh ... Nhưng cũng như Mỹ thôi, ở đâu chả có người giàu người nghèo, còn chuyện so sánh Mỹ cả VN có lẽ quá hoang đường rồi. Đói khổ là do bản thân mình có chịu cố gắng hay không chứ chẳng do ai cả. Bác sống ở nước ngoài lâu quá rồi, nên chuyện quay về VN theo bác là sống khổ sở. Còn đầy người thì vẫn muốn nhanh chóng để về đấy thôi. Cái này là quan điểm mỗi người, không tranh cãi nữa.

    Em cũng chỉ muốn nói ý là có một số người không được cập nhật tin tức, không thấy được sự đổi thay hàng ngày của đất nước. Chứ chả có ý gì khi post bài ở trên cả. Và em cũng hoàn toàn đồng ý với bác chuyện:
     
  12. seeker

    seeker Senior Member

    Sao mọi người không chia làm hai bên: một phản bác VN, một bảo vệ. Em thấy hình như bên Tây có hình thức chia làm 2 pha làm việc: một là tìm mọi cách bác bỏ, một tìm mọi cách giúp một quan điểm hay vấn đề gì đó đứng vững. Như thế đỡ phải áy náy là chỉ có cách nhìn tiêu cực, tích cực. :) Chứ cứ cái kiểu như mấy cụ, chê vài cái lại phải cố nghĩ một cái để khen rút cục toàn chung chung.
    PS: anh usa thật lòng không có ý như anh nói mà. (em ko biết diễn đạt lắm). Em nghĩ là mọi người tranh cãi quanh những vấn đề, luận điểm như "việt nam ko có gì", "mức sống thế nào" (hay vd: bàn xem cô mắng học sinh "Em ngu thế, bài toán này mà không giải được!" là đúng hay sai) thì hay hơn là quay ra chỉ trích nhau :D.
     
  13. nguyenvq

    nguyenvq Thèm thuồng

    Tôi cũng nghĩ nên dừng topic này lại ở đây thôi. Dù sao chúng ta cũng đều là người VN, không nên tự làm yếu mình thêm bằng cách mất đoàn kết. Bạn USA đã có lời như vậy rồi và quan điểm của mọi người thì cũng đều đã được make clear rồi.

    @segnilape: Tớ không chấp cậu đâu vì nghe giọng thì chắc là còn tuổi teen :D
     
  14. usyd12a

    usyd12a Thèm thuồng

    Dung la thay tranh luan chuyen nay ddu? roi. Hnay ddinh vao dday xin "ru't", ko ngo bac nguyenvq dda~ len tieng truoc :) .

    Toi cung ddong y' la nen dung o day

    Chuc moi nguoi vui ve
     
  15. lenhanthanh2001

    lenhanthanh2001 Thèm thuồng

    Chao Pac! Em muon nho cac su huynh tim giup cho mot suat hoc bong Education hay Linguistics nhung khong biet lam sao de post message len forum. Pac lam on lam phuoc chi cho em chut xiu. Millions of thanks!!!

    @lenhanthanh2001:
    Bạn chịu khó đọc các bài viết về quy trình du học trong box này đã rồi hãy hỏi nhé, có khá đầy đủ rồi. Khi đó còn thắc mắc gì thì hãy hỏi.
    Lần sau bạn hãy gõ tiếng Việt.
     
  16. dinhcongbang

    dinhcongbang Bạn của mọi người

    Maybe our doctoral students are starting too late

    Maybe our doctoral students are starting too late
    by Jon Driver

    The "Survey of Earned Doctorates" (SED) by Tomasz Gluszynski and Valerie Peters, released by Statistics Canada in July, summarizes data from about 2,000 respondents who completed a PhD in 2003-04 and answered questions about their length of time in the program, their finances and future plans. The report can be mined for all kinds of information, but I focus here on the age of doctoral students when they finish.

    With almost 70 percent of all Canadian doctorates awarded by only 10 universities (year 2000 data), it is reassuring for a dean of a smaller graduate school to see that our institutional data match the national picture closely. But following my relief that we can hold our own with the bigger universities comes the worry about whether any of us are doing as well as we should.

    We have heard a lot recently about the length of time it takes graduate students to complete their programs. The SED showed the national average for a PhD was 70 months, with considerable disciplinary differences; chemistry averaged five years, for example, and the humanities, seven. A study by the Canadian Association for Graduate Studies and an article in University Affairs (February 2003) drew attention to the combined problems of attrition rates and length of time to completion (see the Web sites of CAGS and University Affairs). Such problems are not unique to Canada, as a recent study in the U.K. shows (HEFCE : Publications : 2005 : 2005/02 - PhD research degrees: Entry and completion ).

    But time-to-completion is only part of the story. We should also be concerned about the age at which doctoral students complete. The SED report shows the national average age at completion is 36 years. The average is obviously affected by people in some professional fields returning to advanced studies in mid-career. Overall, 20 percent of those surveyed said they'd be returning to the same job after finishing their PhD - but this figure was higher in fields where people tend to graduate at older ages, and lower in fields (such as physical sciences) where graduands are younger. But even so, there must be many PhD graduands who apply for their first permanent positions in academia or R&D in their mid to late 30s.

    Most faculty members at Canadian universities and colleges are over 40 years of age, with just 16 percent in their 30s (in contrast, 31 percent of academic staff in Britain are under 35). The age when they're hired must be related partly to their age when they complete their PhD and partly to delays caused by pre-tenure-track employment, such as postdocs and sessionals. Whatever the disciplinary differences in times-to-completion, the age when they complete is probably correlated with age when they begin the degree.

    The SED data suggest we may be consigning some of the brightest Canadians to 15 or 20 years of combined postsecondary education and low-paying jobs before their first secure positions. Universities should be considering how to streamline the process. Remedies for lengthy completion times are summarized in the CAGS report cited above, and many universities are actively moving to implement them. But if on average a social scientist finishes a PhD at age 38 after taking six years to complete it, then there is a lot of lost time that cannot be saved simply by reducing the completion time to four years!

    Recently I discussed the need to shorten completion times with a group of graduate students. To my surprise, they argued that a longer PhD period allowed them time to acquire the teaching and research experience (and publications) necessary to obtain a postdoc or an academic position. Other students are willing to take longer to complete their degree by using parental leave as they start a family. Some want to combine their studies with a significant amount of employment. These attitudes, and the data from SED on age at completion, provoke more questions.

    Perhaps extended times to PhD completion stem from factors that the best-intentioned graduate deans are unlikely to affect significantly. These could include changed requirements for academic hiring, greater attention to family and a desire for more flexible career structures. Maybe we should shift our attention from completion times - a subject that has been well researched but where there has been little change in outcomes - and look at factors that delay students enrolling in doctoral programs, and thus cause them to complete at a relatively old age.

    Studies elsewhere show that younger people have higher PhD completion rates, so simply starting a doctoral program earlier ought to reduce attrition. We could influence earlier starts through a number of initiatives: bypassing the master's degree, encouraging undergraduates to get involved in research, decreasing undergraduate debts, or streamlining undergraduate degrees. An important first step would be a more detailed study of why doctoral students in Canada begin their degrees at a relatively advanced age, including questions about their career paths, finances, employment and families. Like much good research, the SED provokes more questions and a desire for a more substantial set of data.

    Dr. Driver, dean of graduate studies at Simon Fraser University, plans to attend an international symposium on the PhD this fall and will write about the directions other countries are taking for University Affairs.

    Maybe our doctoral students are starting too late | University Affairs
     
  17. dinhcongbang

    dinhcongbang Bạn của mọi người

    Tuổi trung bình sinh viên học master và PhD tại MIT

    Sau đây là thống kê về tuổi tác và số năm kinh nghiệm làm việc của sinh viên vào học các chương trình master, PhD, và các chương trình khác của trường College of Business, đại học MIT.

    ==================

    MBA Program
    MIT Sloan's two-year MBA Program is designed to educate innovative managers for the new century. The recently revamped and highly flexible curriculum integrates the latest developments in management theory and practice.

    Degree received: MBA or SM
    Average age of students: 27.8
    Average work experience: 4.9 years
    Number of students: 335
    Length of study: 2 years
    Application deadline: Oct. 27, 2009 and Jan. 12, 2010

    Top hiring industries after graduation: Consulting, Investment Banking/Brokerage, Software.

    MIT Sloan Fellows Program in Innovation & Global Leadership
    The MIT Sloan Fellows Program in Innovation and Global Leadership prepares outstanding executives with the critical skills to create and lead successful, innovative organizations in the 21st century.

    Degree received: MBA or SM
    Average age of students: 38
    Average work experience: 14 years
    Number of students: 96
    Length of study: 12-24 months
    Application deadline: Dec. 2009

    Master of Finance
    Designed to prepare students for careers in the financial industry, this one year program consists of required and elective courses, a proseminar, and an optional Master's thesis.

    Degree received: M.Fin.
    Average age of students: 24.8
    Average work experience: 1.5 years
    Number of students: 30
    Length of study: 1 year
    Application deadline: Jan. 4, 2010

    Master of Science in Management Studies
    Intended for top MBA or equivalent degree students from non-US business schools, the Master of Science in Management Studies program allows students to do advanced studies in management and receive an M.S. degree from MIT Sloan in two semesters.

    Degree received: SM
    Average age of students: 30
    Average work experience: 6
    Number of students: 16
    Length of study: 9 months
    Application deadline: Feb. 19 2010

    PhD Program
    The PhD Program focuses on training outstanding scholars whose teaching and research will advance management education and practice.

    Degree received: PhD
    Average age of students: 30
    Average work experience: 3 years
    Number of students: 80
    Length of study: 4+ years
    Application deadline: Dec. 16, 2009

    Top hiring industries after graduation: Academic Institutions in the U.S. (65%).

    Undergraduate Program
    The Undergraduate Program in management science provides students with the analytical skills and knowledge necessary to solve managerial problems in today's technologically intensive business world.

    Degree received: SB
    Average age of students: 20
    Average work experience: NA
    Number of students: 270
    Length of study: 4 years
    Application deadline: See MIT Admissions

    Top hiring industries after graduation: Financial Services, Commercial Banking, Consulting, Information Technology.

    Leaders for Global Operations
    Offered jointly by MIT Sloan and MIT Engineering, LGO graduates earn an MBA and an SM. A generous financial aid package is available.

    Degree received: SM & MBA
    Average age of students: 28
    Average work experience: 5 years
    Number of students: 50
    Length of study: 2 years
    Application deadline: Dec. 15, 2009

    Top hiring industries after graduation: Manufacturing (72%), Consulting/Banking (13%), Other Operations (2%).

    System Design and Management
    Offered jointly by MIT Sloan and MIT Engineering, the System Design and Management Program educates future leaders in architecting, engineering, and designing complex products and systems. Distance, full- and part-time options.

    Degree received: SM
    Average age of students: 33
    Average work experience: 9.2 years
    Number of students: 55-60
    Length of study: 13-24 months
    Application deadline: Jul. 10, 2009 (International) and Oct. 28, 2009 (US Applicants)

    Top hiring industries after graduation: Automotive (30%), Technology (27%), Aeronautics (10%).

    Biomedical Enterprise Program
    Offered by MIT Sloan and the Harvard-MIT Division of Health Sciences and Technology, the Biomedical Enterprise Program integrates the strengths of an outstanding biomedical research and educational center with a world-renowned business school.

    Degree received: MBA & or MS
    Average age of students: 31
    Average work experience: 6 years
    Number of students: 23
    Length of study: 3 years
    Application deadline: Dec. 15, 2009

    Top hiring industries after graduation: New program, limited data.

    Executive Education
    MIT Sloan Executive Education offers a portfolio of non-degree open enrollment and custom programs which combine innovation and entrepreneurship with strategic thinking and global leadership to provide senior executives and high-potential managers with the critical skills required to create and lead successful organizations.

    Certificates offered: Strategy and Innovation; Management and Leadership; Technology, Operations, and Value Chain Management
    Age of participants: 28-60
    Average work experience: 10-20 years
    Number of participants: Varies by program
    Length of study: Varies by program from two days to six weeks
    Application deadline: Ongoing

    Overview of Programs - MIT Sloan Academic Programs
     
  18. phovn

    phovn Viên mãn

    Bạn nói như thế thì chắc là nói người VN. Chứ bọn Tây tốt nghiệp ở Europe nó sang US làm academic job cũng nhiều. Mà nhiều khi nó ko thích làm ở US thì sao.
     
  19. VietPhDStaff

    VietPhDStaff Luôn bên bạn

    Six Child Prodigies Doing Ph.D at 15

    Six Child Prodigies Doing Ph.D at 15
    by valli in Education, October 17, 2007

    Nowadays children showing exceptional qualities are quite common. Here are six child prodigies who are doing Ph.D before they turned 15. Intelligence in whatever form and whichever field is praised all over the world. When such intelligence is shown by children, it is amazing and beyond words to be praised. In these days children showing exceptional qualities are quite common. Here are 6 child prodigies who completed their graduation/post graduation at the age of 15 years and are doing Ph.D.

    Alia Sabur
    [​IMG]
    Alia Sabur, an American child prodigy is born on 22nd February, 1989. She left the school while she was studying 4th standard. She directly got admission into State University of New York, Stony Brook at the age of 10 years and she graduated “summa cum laude” at the age of 14 years. Now she is doing her Ph.D. in materials science and engineering at Drexel University.

    Arie Tan
    [​IMG]
    Arie Tan, an American child prodigy entered the University at 12 years. He scored a full 800 marks in math, 630 in verbal and 4.5 in analytical writing in Graduate Record Examination (GRE). Now he is 15, and a graduate in molecular genetics with a 3.82 grade point average from Ohio University.

    Divya Tej
    [​IMG]
    Divya Tej, an Indian child prodigy is born on 8th June, 1990. He completed 10th standard directly after 4th standard at the age of 8 years. He completed post graduation (Master of Sciences in Zoology) skipping Intermediate and graduation at the age of 11 years from Sri Venkateswara University, India. At present, he is doing his Ph.D. on Epigenetics at Center for DNA Fingerprinting and Diagnostics, Hyderabad, India as a Senior Research Fellow.

    Gregory Robert Smith
    [​IMG]
    Gregory Robert Smith is an American child prodigy who graduated “cum laude” from high school at 9 by completing 10 grades of school in just 3 years by skipping some of them and completing some within a matter of months. He received his Bachelor degree in mathematics at the age of 13 years from Randolph-Macon College, USA. Now he is 16 and going for his Ph.D. in Mathematics at the University of Virgina.

    Sho Timothy Yano
    [​IMG]
    Sho Timothy Yano, an American child prodigy is born on 22nd October, 1990. He scored 1500 out of 1600 in SAT at the age of 8 and entered Loyola University, Chicago at the age of 9. He graduated “summa cum laude” at the age of 12 and now attends Pritzker School of Medicine at the University of Chicago to earn an MD and Ph.D.

    Tathagat Avatar Tulsi
    [​IMG]
    Tathagat Avatar Tulsi, an Indian child prodigy is born on 9th September, 1987. He completed his high school at the age of 9 years, graduation (Bachelor of Sciences) at the age of 10 and post graduation (M.S. in Physics) at the age of 12 from Patna University, India. At present, he is doing his Ph.D. on quantum computing at Indian Institute of Sciences, Bangalore, India as a Senior Research Scientist. There are many more child prodigies in various other fields, but this article was written on ones who are doing their Ph.D’s before they turned 15. These are the prodigies whom I could find over the net but there could be more. What more can be done than marveling at these young whizzes, and giving them a few words of encouragement?

    Six Child Prodigies Doing Ph.D at 15 | Socyberty
     
  20. VietPhDStaff

    VietPhDStaff Luôn bên bạn

    Former vicar becomes world's oldest PhD graduate

    [​IMG]

    A former east end vicar has become the oldest person in the world to pass a PhD, it emerged this week.

    The Rev Edgar Dowse, 93, has been awarded a doctorate by the London School of Theology in Northwood, Middlesex - whose degrees are validated by Brunel University - for his thesis entitled the soul in relationship to God.

    Mr Dowse, who already has six degrees in Biblical studies and theology from other British universities, took four years to complete his PhD, which he decided to start after a personal tragedy.

    "After my wife, Ivy, died, in 1999, I felt the need for intense study," he said.

    "As I'm 93, it was a slightly unusual occurrence. I'm delighted that they came to this decision."

    Mr Dowse has spent his life studying in his spare time while practising as an Anglican clergyman in various parishes. He still actively preaches, despite having retired in 1975. "I'll go anywhere who'll have me," he said.

    Feeling called to the ministry as a teenager, he did not have the money to go to a theological college so worked as a clerk in Lloyd's bank in Chelsea. He finally embarked on his future mission after being awarded his first degree in theology in 1935. He was ordained in 1936.

    With two more degrees in the bag, Mr Dowse began his fourth at Cambridge in 1941, but lack of money meant it took him 31 years to complete.

    "I could only afford to live for five terms in Cambridge. In those days you had to reside in Cambridge for six terms," he said.

    He does not own a computer, and the research for his PhD was dictated to a typist.

    Professor Steve Hodkinson, pro-vice-chancellor at Brunel, expressed his delight at Mr Dowse's achievement, saying it demonstrated that learning was a life-long issue:

    "Commitment, hard work and talent transcend age, but when you get examples like this you really do believe it," he said.

    "His achievement is an encouragement to everyone to see that learning is really for life and should be valued for its own contribution to a richer life, rather than simply as a means to an end."

    The Rev Dr Derek Tidball, principal of the London School of Theology, described Mr Dowse's achievement as an unsurpassed example of life-long learning. "To gain a PhD at any age is a great achievement. To gain it at the age of 93 is remarkable," he said.

    As for Mr Dowse, he now plans to spend some time relaxing. "I think it rather doubtful that I will do another degree. I may just put my feet up now."

    Mr Dowse will receive his doctorate award in June.
     
    tt3bt likes this.

Share This Page